Binnenstebuiten presentators 2020

KRO-NCRV Binnenstebuiten

BinnensteBuiten is een online lifestyle platform van KRO-NCRV dat inspiratie biedt en mensen verleidt om verantwoord te genieten van het leven. Het populaire TV programma wordt dagelijks door gemiddeld 230.000 mensen bekeken. Online biedt BinnensteBuiten nog meer laagdrempelige inspiratie die meer toepasbaar is het leven van mensen. De website werd ontworpen door designbureau Grrr en gerealiseerd door LimoenGroen in nauwe samenwerking met de redactie.

BinnensteBuiten biedt binnen- en buitenshuis een kijkje waarbij mensen vol liefde en passie op een inspirerende manier vertellen over hun bijzondere woning, opvallende interieur, indrukwekkende (moes)tuin of duurzaam geproduceerde (streek)producten. Onderwerpen zijn onder meer: een duurzaam huis van boomstammen, een tot woonhuis verbouwde werfkelder, bijenkassen op het dak, boksende hazen, oesterzwammen kweken op koffiedik, een moestuin voor de hele buurt of een oogverblindende bloementuin.

BinnensteBuiten maakt gebruik van verschillende mediakanalen waaronder TV (dagelijks te zien) en Facebook, waar een half miljoen mensen worden bereikt. Ook heeft BinnensteBuiten jaarlijks een eigen event waar alle kijkers voor worden uitgenodigd. De BinnensteBuiten website betrekt het kijkerspubliek en trekt gemiddeld ruim 100 duizend bezoekers per maand. 

Drupal

BinnensteBuiten is in Drupal 8 helemaal opnieuw opgebouwd en er werd Elastic Search geïmplementeerd zodat gebruikers razendsnel door de duizenden recepten, wandelingen en artikelen kunnen zoeken. De waardevolle content werd tijdens het project gemigreerd en redactioneel helemaal nagelopen. De koppeling met het POMS Video Management Systeem van de Publieke Omroep bleef aan boord, een eis vanuit de NPO. 

In deze nieuwe versie van BinnensteBuiten is er voor de redactie ook veel veranderd. Zo kunnen zij nu themapagina’s aanmaken allerlei verschillende thema collages kunnen maken met bestaande en nieuwe content en die verrijken met extra beeldmateriaal, quotes en interviews. Daarnaast kan de redactie door middel van een uitgebreide reeks content blokken zelf helemaal artikel pagina's samenstellen

Resultaat

De BinnensteBuiten website spreekt nieuwe doelgroepen aan die eerder niet werden bereikt. Hiermee ligt een stevige basis voor het multichannel merk met meerdere merkextensies zoals BinnensteBuiten Kids en Wandelingen. BinnensteBuiten is herkenbaar met een eigentijdse invulling van het begrip duurzaamheid dat niet alleen maar inspireert maar dankzij de vele tips en handleidingen ook activeert. Sinds de lancering eind 2019 bereikt. 

Homepage van BinnensteBuiten

 

Pagina van de BinnensteBuiten website

 

Never a dead end was één van de motto’s voor de bouw en het ontwerp van deze website. Altijd weer nieuwe inspiratie of relevante info aanbieden waarmee bezoekers nooit vastlopen of snel zijn uitgekeken. Waar het TV programma vooral inspireert, kunnen mensen online vooral zélf aan de slag. Bewuster en lekker leven wordt met de nieuwe website voor íedereen toepasbaar!


Door de continue productie van content door het dagelijkse tv programma zal de inhoud alleen maar blijven groeien. De zoekfunctie en filters, en de receptenzoeker, de wandelingen en Wat-doe-je-met items, zorgen ervoor dat bij grote hoeveelheden content specifieke informatie nog steeds snel en gemakkelijk gevonden wordt. Doorklikken is wat je vooral moet doen op deze website, het levert je steeds nieuwe inspiratie op, zowel op de homepage als op dieper liggende pagina’s. Zeker voor mobiele devices werkt het doorklikken door deze website als ouderwets bladeren door een fijn tijdschrift.

Het programma wordt dagelijks uitgezonden op NPO 2 rond 17:30. De website met inspiratie met food en lifestyle tips vind je hier: https://binnenstebuiten.kro-ncrv.nl

Fotograaf: ©Stijn Ghijsen/KRO-NCRV