Eva Jinek
LimoenGroen
Nieuws

LimoenGroen vernieuwt Eva Jinek online

Kwaliteitsjournalistiek met een interactief online format van Eva Jinek

KRO-NCRV vervult de behoefte aan betrokken kwaliteitsjournalistiek met een interactief online format van Eva Jinek. LimoenGroen is betrokken bij de realisatie van het vernieuwde Jinek.nl, waar een goede balans tussen eigen content en bijdragen vanuit de nieuwslezende community centraal staan.: Make-Up your mind met Eva 365 dagen per jaar.

Genuanceerd, verbindend en constructief zijn de vernieuwde merkwaarden van Eva Jinek. De nieuwe website wordt ondersteund door het interactieve Evabot, een messenger bot waar fans en lezers de dialoog met het Eva-platform aan kunnen gaan. Op deze manier wordt een loyale en grotere groep ambassadeurs op een heel persoonlijke manier aangesproken. Uitgangspunten zijn constructieve nieuwsverhalen met aandacht voor positiviteit en nuance en waar je zelf aan kunt bijdragen. Tegen de echochamber: “Niet voor mensen die alles al weten.”.  Doelstelling is om minimaal 100 duizend bezoekers per maand te behalen.

Eva Jinek website op meerdere schermen

365 dagen Eva

Eva heeft een hoge mate van journalistieke belangstelling en leest veel. Via www.evajinek.nl zal Eva Jinek doen wat ze het leukste vindt: verhalen vertellen over onderwerpen die ze belangrijk vindt en deze delen met mensen. Verwacht verhalen, video’s en artikelen over Amerikaanse en Nederlandse politiek, gezondheid, criminaliteit, katten, make-up en veel meer. En dat 365 dagen per jaar, ook als ze even niet op televisie is. 

Na De Rijdende Rechter en Binnenstebuiten, werd LimoenGroen opnieuw gevraagd om een duurzame, toegankelijke website te realiseren waar razendsnel content op een gemakkelijke manier kan worden ontsloten. Het concept werd ontwikkeld door KRO-NCRV met Greenberry. Egotribe werd betrokken voor de Facebook Chat. Het programma en de website lanceren in januari 2017.