Boer zoekt Vrouw

Project

KRO-NCRV zet in op verleiden, binden, betoveren en activeren.

Het nieuwe tv-seizoen van Boer zoekt Vrouw start op zondag 16 september. Yvon Jaspers helpt opnieuw tien boeren bij het vinden van de ware liefde. Het succesvolle KRO-NCRV programma draait inmiddels 14 jaar, dit jaar wordt de 10e serie uitgezonden. Met het nieuwe seizoen krijgt Boer zoekt Vrouw een compleet nieuwe website, waar een betere samenhang en gebruiksgemak weer helemaal bij de tijd is. LimoenGroen en Puurpxl werden hiervoor aangesteld.

Al 10 seizoenen lang is het TV-programma onderwerp van gesprek. In de afgelopen seizoenen is de hoeveelheid content enorm toegenomen, met als logisch gevolg de vraag om meer structuur en flexibiliteit, zowel fans als voor de redactie. De nieuwe website sluit met name op gebruiksgemak beter aan bij de wensen van de bezoeker. Daarnaast is een inhaalslag gemaakt om het CMS veiliger en makkelijker te maken.

Doelstellingen

Verleiden, binden, betoveren en activeren, dat zijn de contentdoelstellingen van Boer zoekt Vrouw. Daarnaast was het doel om de look en feel aan te sluiten op de stijl van het tv-programma wat vooral authentiek is, zonder oubollig te zijn.

Aanpak

KRO-NCRV definieerde zelf de productvisie waarbij doelgroepen, behoeftes, product en doelstellingen uiteen worden gezet. Met behulp van Story Mapping werd bepaald welke onderdelen deel uit zouden maken van de eerste oplevering (MVP) en wat er in een volgende fase zou worden opgeleverd. Hierbij werden functionaliteit en techniek duidelijk. Op basis van bezoekersstatistieken en een eigen survey kregen we inzicht in de wensen en het gedrag van bezoekers van de website. Voor het UX concept maakten we persona’s en toptaken, gebaseerd op deze data. Door veel en vaak op één locatie te werken, hebben we continue keuzes kunnen maken om te zorgen dat alles wat nodig was gerealiseerd werd.

 

 

Resultaat

Een snelle implementatie van het CMS was nodig zodat de website tijdig kon worden gevuld voor de start van het nieuwe tv-seizoen. 10 seizoenen Boer zoekt Vrouw werden opnieuw ingedeeld in een overzichtelijke structuur waarbij de BzV-fan zich nu kan onderdompelen in de verhalen van Boer zoekt Vrouw. Onder de motorkap is de website vooral duurzaam gemaakt en kan er snel en efficiënt doorontwikkeld worden. De koppelingen met de systemen van NPO zijn ook vernieuwd en toekomstbestendig gemaakt. Bekijk de nieuwe website van Boer zoekt Vrouw.

Puurpxl en LimoenGroen

Puurpxl levert data driven design: gebruikerservaringen die gebaseerd zijn op inzichten uit data en gebruikersonderzoek. LimoenGroen is Drupal specialist en realiseerde voor KRO-NCRV ook de website van Jinek, die de Dutch Interactive Award DIA won. LimoenGroen en Puurpxl werken ook samen voor Landschap Noord-Holland en de Vereniging Nederlandse Verkeersvliegers.

Meer informatie?

Wij doen regelmatig projecten in de media en publishing sector. We werken onder meer voor De Persgroep, FOX en KRO-NCRV. Voor meer informatie over deze case of wat we voor jouw website kunnen betekenen, neem vrijblijvend contact op met LimoenGroen, 020 - 7371880 of hallo@limoengroen.nl