Boer zoekt Vrouw Yvon Jaspers

Nieuwe website Boer zoekt Vrouw door LimoenGroen en Puurpxl

Het nieuwe tv-seizoen van Boer zoekt Vrouw start op zondag 16 september. Yvon Jaspers helpt opnieuw tien boeren bij het vinden van de ware liefde. Het succesvolle KRO-NCRV programma draait inmiddels 14 jaar, dit jaar wordt de 10e serie uitgezonden. Met het nieuwe seizoen krijgt Boer zoekt Vrouw een compleet nieuwe website ontwikkeld door LimoenGroen op basis van het ontwerp (UX en visual design) van Puurpxl.

In de afgelopen seizoenen is de hoeveelheid content enorm toegenomen, met als logisch gevolg de vraag om meer structuur en flexibiliteit, zowel voor de bezoeker als voor de redactie. De nieuwe Boer zoekt Vrouw website sluit met name qua gebruiksgemak beter aan bij de wensen van de bezoeker, uiteraard gevalideerd door data en gebruikersonderzoek. Daarnaast is een inhaalslag gemaakt om het CMS veiliger en makkelijker te maken. 

Authentiek

In meerdere werksessies werd de productvisie krachtig neergezet: doelgroepen, behoeftes, product en doelstellingen. Ook de randvoorwaarden werden vastgelegd. Op basis van bezoekersstatistieken en een eigen survey kregen we inzicht in de wensen en het gedrag van bezoekers van de website. Dit leverde de uitgangspunten op voor het UX ontwerp. De persona’s en toptaken die daarna werden gedefinieerd zijn gebaseerd op deze data. 10 seizoenen BzV moesten opnieuw worden ingedeeld in een overzichtelijke structuur waarbij de BzV-fan zich nu kan onderdompelen in de verhalen van Boer zoekt Vrouw. Daarnaast was het de uitdaging om de look en feel aan te sluiten op de stijl van het tv-programma dat vooral authentiek is, zonder oubollig te zijn.

Thumbnail

 

NPO

Een snelle implementatie van het CMS was nodig zodat de website tijdig kon worden gevuld voor de start van het nieuwe tv-seizoen. Onder de motorkap is de website vooral duurzaam gemaakt waarop doorontwikkeld kan worden. De koppelingen met de systemen van NPO zijn ook vernieuwd en toekomstbestendig gemaakt.

Concept

De contentdoelstellingen rusten op vier pijlers: verleiden, binden, betoveren en activeren. De content werd ingedeeld naar deze vier pijlers, zodat het UX concept ervoor zorgt dat de bezoekers van de website krijgen waar ze voor komen, maar ook de organisatiedoelstellingen van de KRO-NCRV worden behaald.

Resultaat

Een geheel nieuwe duurzame website, waar de Boer zoekt Vrouw-fan zich helemaal kan onderdompelen in de verhalen van Boer zoekt Vrouw. Niet alleen in het komende seizoen, maar ook in volgende seizoenen, doordat doorontwikkeld kan worden op functionaliteit en techniek.

Over LimoenGroen en Puurpxl

Puurpxl levert data driven design: gebruikerservaringen die gebaseerd zijn op inzichten uit data en gebruikersonderzoek. LimoenGroen is Drupal specialist en realiseerde voor KRO-NCRV ook de website van Jinek, die de Dutch Interactive Award (DIA) won. LimoenGroen en Puurpxl werken ook samen voor Landschap Noord-Holland en de Vereniging Nederlandse Verkeersvliegers.