Eva Jinek met redactie en LimoenGroen on stage
LimoenGroen
Nieuws

Eva Jinek online platform wint Dutch Interactive Award

Een zilveren DIA Award in de categorie Content

De nieuwe website van Eva Jinek is geen campagne maar vernieuwing van het merk waar Eva Jinek instaat voor inhoudelijke, verrassende journalistiek op een persoonlijke manier. Sinds januari geeft Eva elke dag haar selectie van nieuws dat haar verrast of nieuwe inzichten verschaft. Een nieuw merk, behaalde KPI’s en babbelen met Eva via Facebook en de website werd gisteravond bekroond met een Dutch Interactive Award in de categorie content.

Vanaf dit jaar is Eva Jinek terug met een verfrissende journalistieke toevoeging met een heel duidelijk doel: mensen uit hun informatiebubbel halen. Een zelfstandig en vooral persoonlijk merk, onafhankelijk van televisie. Ook als Eva niet op televisie te zien is, bereikt ze mensen. Van 0 zichtbaarheid naar 40.000 likes op Facebook en 400.000 unieke bezoekers per maand op de website. Daarmee zijn vooraf opgestelde ambities by far behaald. Eva Jinek is de eerste NPO-presentator die een ‘eigen plek op internet' krijgt.

Conversional content

Op TV wordt Jinek 6 maanden per jaar, 5 dagen per week uitgezonden op NPO1, maar online zijn er geen beperkingen. Daar kun je 24/7 een online community aanspreken waarmee ook een jonger publiek wordt bereikt. Door een slim distributiemechanisme van de website, Facebook en de Chatbot, is Eva een innovatief multi-channel platform geworden waarmee een groeiende community naar verdieping in het nieuws zoekt. Content zorgt hierbij voor conversie. Dat dit bijzonder is werd gisteravond door de jury bevestigd met de winst van de zilveren Dutch Interactive Award in de categorie Content!

"Van mens van vlees en bloed tot een online journalistieke platform: ik had geen idee hoe dat in de praktijk uit zou pakken en vooral of het allemaal wel echt ‘Eva’ zou blijven maar dat is het helemaal. Content, look & feel: alles valt samen op een manier die bij mij past en vooral waarmee wij – mijn team en ik – al onze journalistieke passies en kernwaarden kunnen verenigen.", zegt Eva zelf.

Niet voor mensen die alles al weten

Het innovatieve concept, het ontwerp en de technologie zijn ingrediënten van dit succes. De andere helft van het succes is mensenwerk. Want Eva zorgt met een zeer toegewijde redactie op evajinek.nl elke dag voor gecureerde content met een persoonlijke touch. Uitgangspunten zijn constructieve nieuwsverhalen met aandacht voor positiviteit en nuance.  En waar je zelf aan kunt bijdragen. Het platform is een uitdaging om buiten je eigen echochamber te stappen: 'Niet voor mensen die alles al weten'. 

KRO-NCRV pakt digitaal innovatief door want er staan nog veel ideeën op de roadmap van Eva Jinek. Wij juichen mee met dit succes!

“Dat we na vijf maanden al zo’n prijs mogen winnen zie ik als een bevestiging van het feit dat we op de juiste weg zitten. Ik ben heel trots op wat LimoenGroen, Greenberry, Egotribe en mijn redacteuren voor elkaar hebben gekregen en ik kan niet wachten om dit alles uit te bouwen in de toekomst. Want dat is het: de toekomst.”

Eva Jinek met redactie, LimoenGroen en Greenberry en de DIA Award

Eva start vanaf volgende week met het nieuwe seizoen uitzendingen op televisie.