Mensen van LimoenGroen
LimoenGroen
Nieuws

LimoenGroen in 2017

Nog 11 maanden, dan staan de oliebollen weer op tafel. Nog genoeg tijd dus om er een mooi jaar van te maken! Wat wij dit jaar gaan doen? Vooral onze ambities waarmaken, ons merk versterken, meer full service worden, DrupalCon bezoeken en werken met Drupal voor Gemeenten. En bovenal mooie, duurzame websites en online toepassingen maken voor digitaal ambitieuze opdrachtgevers!

In 2017 blijven we vooral doen waar we het beste in zijn: duurzame websites realiseren die na vijf jaar nog uitstekend werken en toegankelijk zijn. Duurzaam is hot. Maar wat ons betreft beslist geen hype of trend. Duurzaam betekent voor ons dat we websites maken die langer meegaan (dan dat je gewend bent) en die gemaakt zijn volgens toegankelijkheidsprincipes. Daarmee is het bereik groter en is je website beter zoekmachine geoptimaliseerd (SEO). Alle keuzes die we maken, van concept tot design en implementatie, toetsen we aan onze overtuiging. Met duurzame koffie en onze dagelijkse lunch van de buurtboer.

Toegankelijkheid

Ja, dat is wel een hip woord. Toch vinden we het belangrijk dat iedereen weet dat we een beetje anders zijn. Want toegankelijkheid en duurzaam webdevelopment is net zo essentieel als beheer. Het is niet een kwestie van kiezen: beide moeten een vast onderdeel zijn van elk website traject. Onze drijfveer: de wereld een beetje toegankelijker maken en anderen te inspireren dit ook te doen. In 2017 gaan we nog meer opdrachtgevers de toegevoegde waarde bieden met digitale toegankelijkheid.

Digitale transformatie

We zien steeds meer veelzijdige klantvragen. We houden focus op het realiseren van duurzame websites, maar gaan in 2017 steeds meer in op vraagstukken die een ander deel raken van digitale veranderingstrajecten bij opdrachtgevers. Zo helpen we klanten in het bepalen van online strategie, doen we user experience (UX) optimalisaties en koppelen we websites aan social media kanalen. Op deze manier kunnen we een strategisch partnership invullen waar we vanuit technologie toegevoegde waarde leveren aan organisaties. We starten met vragen naar KPI’s om die vervolgens te vertalen naar de juiste digitale oplossingen met Drupal. We werken hiermee samen met partners als SchaapOntwerpers en Puurpxl.

AIDA model

 

Duurzame Donderdag

Ruimte in je werk om je eigen ding te doen. Iedereen vindt het leuk, veel bedrijven zeggen dat ze het bieden. Voor ons is de Duurzame Donderdag een hoeksteen in ons werk. Twee keer per maand werken we de hele dag aan eigen projecten. Dit zijn Drupal modules of een onderzoek naar nieuwe technieken als React of Ember. Maar ook verbeteringen aanbrengen aan onze eigen Scrum werkwijze past daarin. Als we er op een dag maar onze klanten mee kunnen helpen, dan is het goed. We starten met een stand-up en we sluiten af met een demo van interessante learnings en commits. Mét eigen pils én iets lekkers erbij. Want “work hard, play hard”. We zetten in 2017 de deuren open voor onze Duurzame Donderdag waar je met je Drupal uitdaging welkom bent. Ook jonge ambitieuze stagiair(e)s zijn bij ons ook welkom om ons LimoenGroen Bootcamp te volgen en mee te draaien in ons team, aan echte projecten. Dus, bezoek onze Duurzame Donderdag en leer!

Thought leadership

Onze kennis en ervaring delen we op congressen zoals DrupalJam en de Dev Days. Dat doen we door heel Europa, waaronder in Helsinki en Dublin. DrupalCon is een belangrijke week voor Drupal bureau’s wereldwijd. Dit jaar vindt DrupalCon plaats in Wenen en ook daar zullen we weer zijn. We zijn ook te vinden op onder meer het Nationaal Congres Digitale Toegankelijkheid, CSS Days en eMerce eDay. Door het delen van kennis vervullen we een rol als thought leader op het gebied van Drupal en duurzame toegankelijkheid. Die rol willen we op meer kanalen gaan pakken, zodat we meer mensen kunnen bereiken over dit onderwerp.

 

 

Drupal voor Gemeenten

Drupal voor Gemeenten (DVG) is hét open source alternatief voor gemeentewebsites. Door een open, modulaire standaardinstallatie  gebaseerd op gedegen Toptakenonderzoek, krijgen gemeenten driekwart van de gemeentefunctionaliteiten turn-key en zonder vendor lock-in en licentiekosten. Na het realiseren van de websites van de gemeenten Venlo en Leidschendam-Voorburg zetten we in 2017 ook in op duurzame en toegankelijke websites voor gemeenten in Nederland.

Website van Gemeente Venlo op een iPhone

 

Frisse SLA

En als toetje: Per 1 januari hebben we onze Drupal support flink uitgebreid. Met een marktconforme Support Level Agreement (SLA) en verruimde openingstijden kunnen we bedrijfskritische websites voor onze opdrachtgevers de aandacht en ervaring bieden die het nodig heeft. En op een manier dat wij er ook een goede nachtrust aan overhouden.

Alles wat we maken maakt het leven van mensen makkelijk en aangenaam. Daar streven we altijd naar. Dáár doen we het voor. Voor mooie en fijne opdrachtgevers, waaronder KRO-NCRV, EYE Film en Gemeente Venlo. Met Drupal, duurzaam en toegankelijk. Ook in 2017.

Meer weten? Stuur ons een bericht op hallo@limoengroen.nl

Onderwerpen